Handelsbetingelser

Nedenfor findes de generelle vilkår for handel med Inflorasense (Danmark) ApS.

Vi opfordrer til at du læser dem grundigt igennem, inden du foretager et køb.

Virksomhedsoplysninger
Inflorasense (Danmark) ApS (herefter Inflorasense) har CVR-nr.: 41700092.
Inflorasense har fysisk adresse på:
Nyholms alle 40, 2610 Rødovre
Hovedstaden, Danmark
Det er her, varerne bestilt på webshoppen vil blive afsendt fra.

Priser og betaling
Inflorasense tilbyder et løbende abonnement på naturtro blomsterbuketter. Hver buket
indeholder X-antal stilke*.

Abonnementet tilbydes med ombytning af buketter hver 4. uge. Prisen for ombytning hver 4. uge
er fra 399 kr./måneden*. Prisen inkluderer moms, afgifter og leveringsomkostninger.
Beløbet trækkes ved levering/ombytning hver 4.uge efter varen er afsendt.
*
Light buket 13 stilke. Pris 399 kr./ hver 4. uge
Original buket 18 stilke. Pris 499 kr./ hver 4. uge
Volumen buket 23 stilke. Pris 599 kr./ hver 4. uge

I tilfælde af forsinket betaling, for eksempel på grund af tilbageførsel af de debiterede beløb eller
på grund af utilstrækkelig saldo på den relevante konto, kan Inflorasense opkræve lovmæssige
morarenter. I tilfælde af, at du ikke betaler det fulde skyldige beløb efter en påmindelse, har
Inflorasense ret til at engagere et inkassobureau og suspendere Inflorasenses tjenester og
leveringer til dig. I det tilfælde vil du skulle betale eventuelle udenretslige og retslige omkostninger
forbundet med at inddrive det skyldige beløb.

Inflorasense sender udelukkende fakturaer og betalingspåmindelser elektronisk til dig. De personoplysninger, som du har oplyst, vil i denne henseende være gældende og blive benyttet. Når du opretter en konto og indtaster dine betalingsoplysninger, gemmes dine kort-eller Paypal-oplysninger sikkert af Stripe, så du kan tjekke ud af fremtidige besøg uden at indtaste dinekortoplysninger igen. Vi gemmer ikke og har ikke adgang til dine kredit-ellerbetalingskortoplysninger. Der er indgået en aftale når du har modtaget en ordrebekræftelsepå mailfra Inflorasense.

Som betingelse for at du kan købe et Abonnement, skal du:

– Have bopæl i Danmark

– Have et VISA-kort,mobilpay,Mastercard eller American Express-kort eller en PayPal-konto.

– Have et røgfrit hjem

Du skal betale den pris, som er angivet i Aftalen på de tidspunkter, som er angivet i Aftalen. Alle priser er inklusive fragt, med mindre andet er angivet. Alle priser er inklusive moms, med mindre andet er angivet. Inflorasense forbeholder sig retten til med mindst 14 dages forudgående varsel at ændre priserne på produkter, der tilbydes gennem et Abonnement, og som endnu ikke er leveret i Abonnementsperioden, f.eks. med hensyn til varesortiment, herunder udvidelse af blomstersorter og tjenester (eksempelvis antal leveringsdage samt leveringsfrister og-tider).Ved væsentlige ændringer, herunder ved prisforhøjelse, er du berettiget til at opsige Aftalen indenfor 10 dage uden at skulle betale for produkter, der endnu ikke er afsendt til levering. Inflorasense må desuden ændre betalingsdatoen for abonnementet, hvis der er varslet at denne type ændring er mulig og at det sker i rimelig tid. I tilfælde af forsinket betaling, f.eks. pga. en annulleret betaling eller hvis der ikke er midler på den anførte konto, er Inflorasense berettiget til at opkræve rente i henhold til renteloven. Hvis du ikke betaler det fulde restbeløb efter at have modtaget skriftligt betalingspåmindelse på mindst 10 dage, er Inflorasense endvidere berettiget til at sende kravet til inkasso.

Levering

Inflorasense leverer med Mover ApS.

Hvordan vil leveringen af varen ske?

Vi leverer ved døren, forbrugeren modtager en sms 30. minutter før levering. Forbrugeren har ansvaret for at varen når den er leveret, og har ansvar for varen og hæfter for den. Mover dokumenterer at varer er leveret korrekt. Varen bliver leveret torsdag, med forbehold for helligdage hvor den vil blive leveret ved nærmeste hverdag. Hvis du har valgt at levering kan ske til en nabo, udenfor din dør til dit hjem eller på anden måde end ved personlig overdragelse til dig, er denne leveringsmetode helt på din egen risiko. Inflorasense er ikke ansvarlig for forringelse af eller forsvundne produkter, og Inflorasense er heller ikke ansvarlig for skader, som forbrugeren har lidt som følge heraf.

Returnering

Ved returnering af en ordre, tjekker vores lagerfolk altid alle produkter for skader, samt om der skulle mangle produkter. Skulle der være mangler eller beskadigede produkter i den returnerede ordre, vil du modtage en opgørelse på dette indenfor 5 dage efter returnering.

Erstatningspriser

Leveringspose:150 kr.

Blomsterstilk: 300 kr.

Blomster løsdel: 300 kr.

Lugt (røg/parfume/røgelse): 300kr pr. stilk

Buketten skal leveres retur i nøjagtig samme stand som den blev afsendt fra inflorasense lageret.

Ansvar og ansvarsbegrænsning

  1. Du er ansvarlig for al anvendelse af dine loginoplysninger.
  2. Du er ansvarlig for et produkts værdiforringelse, der er opstået i fortrydelsesperioden, hvis du har behandlet det pågældende produkt på en måde, som ligger ud over, hvad der var nødvendigt for at kunne fastslå produktets art, egenskaber og funktion:
    – ikke sætte buketterne i vand
    – ikke stille buketterne i direkte sollys
    – ikke klippe stilkene til
    – tilsæt ikke buketten nogen former for duft
    – ryg ikke i nærheden af buketten

Inflorasense er aldrig ansvarlig for skader som følge af force majeure, herunder, men ikkebegrænset til: strejke, sygdom, brand, forstyrrelser hos Inflorasense eller dets leverandører, transportproblemer, vejrforhold, pandemier, epidemier, vold, optøjer eller indgreb fra politiets og / eller brandvæsnets side. Force majeure inkluderer også denne type uforudsete omstændigheder hos tredjemænd, som Inflorasense gør brug af til opfyldelse af Aftalen. Ansvarsfordelingen i de foregående afsnit i dette punkt gælder også med hensyn til tredjemænd, som Inflorasense gør brug af til opfyldelse af en Aftale, samt med hensyn til personer som Inflorasense eller denne type tredjemænd er ansvarlig for.

Opsigelse

Indgår du en aftale med Inflorasense, hvor du modtager naturtro buketter, er der tale om en løbende abonnementsaftale. Det vil sige at abonnementet bliver ved, indtil du opsiger det. Den udlejede buket, dvs. alle stilke og eventuelle løsdele, samt leveringsemballagen skal returneres. Sker returneringen ikke, vil Inflorasense fortsat opkræve abonnement 13 gange efter opsigelse. Opsigelse skal ske skriftligt via ”min konto” på hjemmesiden eller mail til info@inflorasense.dk. Dette skal ske 7 dage inden næste levering for at gælde. Sker dette ikke hedder opsigelsen ved løbende periode + 4 uger. Gebyrændringer skal varsles. Her skelnes imellem væsentlige og uvæsentlige gebyrændringer. Væsentlig ændring = mere end. 10% af det hidtidige gebyr–medmindre gebyret anses som ubetydeligt i forhold til prisen på den vare/tjenesteydelse, forbrugeren har købt. Vores produkt defineres som en ydelse, medmindre der er tale om brugskunst, gavekort, interiør –eksempelvis en vase. Udover ophævelse af Aftalen har Inflorasense endvidere ret til at kræve fuld erstatning af dig for tab og omkostninger, herunder inkassoomkostninger, som Inflorasense har lidt.

Fortrydelsesret og returnering af varer

Ifølge forbrugeraftaleloven har du som udgangspunkt en frist på 14 dage til at fortryde aftalen, da der er tale om fjernsalg. Fortrydelsesretten gælder dog ikke da der er tale om en vare som ikke er præfabrikeret, dvs. som er specialfremstillet til servicen. Vi forbeholder os retten til at opkræve det totale beløb, da der er afsat ressourcer til opgaven.

Reklamation

Forbrugeren har som udgangspunkt to års reklamationesret. Eventuelle reklamationer eller fejl i leveringen skal ske omgående. I modsat fald betragtes leveringen som fejlfri. Skulle der mod forventning være fejl eller mangler i den leverede vare skal vi modtage besked om dette senest kl 14.00 næste dag som ordren leveres.

Databehandling

Indgår du en aftale med Inflorasense, accepterer du samtidig vores persondatapolitik. Denne kan du læse mere om på vores hjemmeside.

Klagemuligheder

Hos Inflorasense lægger vi vægt på den gode dialog. Vi opfordrer derfor til at du skriver en mail tilinfo@inflorasense.dk, hvis der skulle være punkter, hvor du ikke er tilfreds med vores ydelser. Du har også mulighed for at tage sagen videre til Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet. Det kan gøres på flere måder. Først og fremmest kan du oprette en klagepåhttps://kpo.naevneneshus.dk/. Her logger du blot ind med NemID. Alternativt kan du kontakte Konkurrence-og Forbrugerstyrelsen, som hører til på følgende adresse: Carl Jacobsens Vej 35,2500 Valby. De har tlf. nr. +4541715000. Udover Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet, har EU oprettet en forbrugerportal, som du kan anvende:http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Betingelserne er senest opdateret d.1.maj 2022.